Programul Gifted Education in Romania

Ce urmareste programul Gifted Education in Romania?

Mai jos veti gasi liniile mari de actiune pe care programul le urmareste realizate prin proiecte specifice. 

1. Program de pregatire profesori pentru educatia copiilor supradotati

Acest program se adreseaza profesorilor ce se vor specializa in gifted education contine cursuri online sau in clase ce sunt preluate din experienta internationala in domeniu. Curricula acestor cursuri contine directii orientate catre istoria educatiei copiilor supradotati si viziunile despre acest subiect in diferite perioade, psihologia copiilor supradotati, inteligenta multipla, testare psihologica diversa, caracteristicile supradotarii, metodologii de predare si stiluri de invatare, creativitate, administrarea si organizarea educatiei copiilor supradotati, finantarea educatiei copiilor supradotati si atragerea de fonduri, metode organizatorice pentru invatare accelerata sau tunneling precum si alte subiecte.

2. Program de pregatire psihologi pentru educatia copiilor supradotati.

Acest program cuprinde cursuri avansate destinate psihologilor ce se specializeaza in gifted education pe urmatoarele directii: caracteristicile supradotarii si directiile de manifestare, amplitudinea supradotarii si caracteristici particulare pentru diferitele niveluri de dotare specifica, testarea supradotarii cu baterii de testare, modul de construire si de validare a unor baterii de testare a dotarii directionate si limitele culturale ale acestora, orientarea pe tehnici de invatare specifice fiecarei categorii de supradotare, psihologie didactica, psihologie cognitive, invatare accelerata si supradotarea precum si alte subiecte.

3. Programul de pregatire a tinerilor specialisti si a studentilor de ani finali pentru domeniile de maxim interes.

Acest program cuprinde cursuri online si in clasa pe diferite teme conexe unor directii de dezvoltare. Cursurile se ocupa atit de cele mai noi tehnologii, cat si de noutatile in domeniu, cunostintele de nivel superior, managementul resurselor si al afacerilor, comportament organizational si leadership precum si alte directii. Toate aceste directii sunt orientate spre formarea profesionala de specialisti de inalt nivel professional capabile sa devina si leaderi in organizarea domeniului de interes, dar sa aiba si o inalta expertiza tehnica si stiintifica.

4. Programul construirii unui campus dedicat educatiei la nivel de varf in domenii de mare performanta.

Acest program cuprinde un proiect architectural de campus multifunctional care va avea functionalitatea structurata pe nevoile educatiei copiilor supradotati si pe nevoile de administrare a acestei educatii. Programul mai cuprinde: atragerea de capital pentru proiectul de constructie, atragerea de capital pentru functionarea campusului, atragerea si selectarea de profesori si specializarea acestora in gifted education, atragerea si selectarea copiilor cu potential deosebit, atragerea sprijinului comunitatii locale si a finantatorilor permanenti sau ocazionali, profesionalizarea administratiei campusului, liniile de programe interne din campus, difuzarea rezultatelor si alte directii.

5. Programul de formare a unei retele de charter schools orientate pe gifted education.

Acest program cuprinde modulul de organizare a retelei de scoli pilot in care se vor aplica tehnologiile didactice specifice in gifted education. Programul cuprinde diseminarea acestor tehnologii didactice si a programelor curriculare aferente in reteaua de scoli pentru copii supradotati care au nevoie de pregatire suplimentara. In cadrul programului exista si mijloacele de selectare-promovare a copiilor cu abilitati intelectuale deosebite, orientarea lor catre scolile pilot unde vor beneficia de programe specializate si deschiderea catre marile scoli universitare din lume pe baza rezultatelor obtinute si a recomandarilor date de catre scolile pilot.

6. Programul de difuzare in randul scolilor din invatamantul de stat a tehnicilor didactice specifice gifted education.

Acest program cuprinde o revista online si o revista hard copy de tip psiho-pedagogic in care sa se publice studii, articole pe teme specifice dotarii intelectuale, a stilurilor de invatare, a stilurilor de predare, a metodologiilor de construire a curriculei specifice nevoilor si posibilitatilor de dezvoltare intelectuala pentru diferite categorii de copii cu nivele aptitudinale diferite. Programul mai cuprinde si crearea unei baze de date online gratuita cu costuri permisive sau pe baza unor contracte cu universitati. In cadrul acestei baze de date se vor stoca atit studii de referinta traduse din literature didatctica si psihologica mondiala cit si studii si articole de specialitate realizate de catre specialistii romani implicati in gifted education.

7. Programul de ofertare in randul tuturor scolilor de stat sau private a proiectelor de curricula alternativa provenite din experienta internationala in gifted education.

Acest program cuprinde ofertarea de curricule specializate pe profile si domenii ce au capatat prestigiu prin aplicarea in reteaua mondiala de gifted education. Directiile de aplicare si structura acestor curricule vor fi specificate, ca si rezultatele aplicarii ascestor curricule atunci cind ele au fost estimate. Aceste curricule vor putea fi folosite de catre scoli in cadrul curriculei la dispozitia scolilor si vor putea acoperi segmentele didactice ce nu sunt acoperite in mod adecvat de catre curricula oficiala. Unul dintre aceste segmente unde se cere o curricula personalizata este gifted education.

8. Programul de formare de specialisti si de schimburi de specialisti.

Acest program va avea urmatoarele componente: componenta selectarii de unitati de formare ce sunt dispuse la acest tip de colaborare, componenta obtinerii fondurilor necesare si a conditiilor necesare de pregatire, componenta selectarii personalului ce va intra in programul de pregatire, componenta de administrare a programului de schimburi si pregatire superioara, componenta difuzarii experientei accumulate in sistemul si reteaua de gifted education si componenta de promovare a experientei transmisibile in mediul educativ din Romania.

9. Programul de integrare si promovare a specialistilor in sistemul social-economic pe baza de competente si abilitati.

Acest program va avea urmatoarele componente: Formarea unei piete de competente, abilitati si cunostinte validate de diplome ce vor fi expuse online (acces securizat) astfel incit potentialii angajatori interesati de expertiza inalta sa poata lua un contact direct cu specialistii. Programul mai cuprinde reglementari privind criteriile de promovare intr-un sistem dinamic, studii de management si organizare ce vor fi promovate in mediul de business continand date corelate privind eficienta pe piata si modele organizatorice de performanta. Programul va da posibilitatea specialistilor de valoare sa isi expuna caracteristicile potentiale. Programul va functiona si in directia stabilirii unei colaborari cu o firma de head hunting, permitind acumularea de fonduri destinate gifted education si formarii altor specialisti.

10. Programul “brain regain”

Acest program este destinat atragerii in sistemul social-economic romanesc si de integrare pe pozitii cheie a tinerilor specialisti romani cu studii aprofundate in marile universitati ale lumii. In cadrul programului se vor face estimari de nevoi de expertiza in diferite sectoare economice, sociale sau politice, estimari ale crizei si metodologii de management al crizelor din structurile mai sus amintite, estimari asupra alocarii de fonduri pentru a revitaliza un sector si asupra nevoilor specifice ce pot fi rezolvate printr-un import de expertiza obtinut prin brain regain. Programul cuprinde deschiderea unei firme specializate in acesta directie si intrarea sa in regim de colaborare cu firme similare din lume.



 Web Design - Mihai Dragan, Web Development - Stefan Nicula / freelance web specialist , Ilustratii - Devis Grebu, Hosting by MXhost